Hírlevél feliratkozás
Család

A legtermészetesebb méregtelenítés I.

méregtelenítés, immunrendszer, biorezonancia, táplálkozás, kúra

Méregtelenítés és fogyókúra egyben

Az evés csodálatos dolog, életben tart bennünket, emellett rengeteg örömöt okoz. Ételeinkkel együtt azonban problémák is kerülnek az asztalra. Az emberek többsége sosem elégedett a súlyával, ezért mindenáron fogyni szeretne, és rendszeres időközönként koplalókúrát tart, melynek többnyire nincs eredménye. Jobban járunk, ha nem éheztetjük szervezetünket ételmegvonással, inkább hetente egyszer tehermentesítjük méregtelenítéssel.

Nem annyira megterhelő, mint a léböjt

A méregtelenítésnek az a lényege, hogy megszabadítjuk a szervezetünket a felgyülemlett mérgektől és salakanyagoktól. A méregtelenítés elve szerint méregnek minősülnek azok az élelmiszerek és szennyanyagok, amelyek nehezen emészthetők és üríthetők, ezért felborítják a szervezet egyensúlyát. Az egészséges méregtelenítés viszont nemcsak abból áll, hogy alacsony méreganyag-tartalmú ételeket eszünk, hanem hogy bizonyos ételek megnövelik a természetes méregtelenítő rendszer hatékonyságát.

Ezért ajánlatos hetente egyszer úgynevezett méregtelenítő kúrának alávetni magunkat, zöldség-gyümölcs napokat, vagy hosszabb kúrákat tartanunk. A zöldségek, gyümölcsök rengeteg vitamint, ásványi sót, nyomelemeket, anyagcserét aktivizáló enzimeket és sok-sok immunerősítő bioaktív anyagot tartalmaznak. Szervezetünk minden létfontosságú anyaghoz hozzájuthat a diéta során, így a kúra alatt sem kell tartanunk a hiánytünetektől. A gyümölcsökben és zöldségekben található rostok alaposan kitisztítják, mint a seprű, végigsöprik a bélnyálkahártyát, így nagymértékben elősegítik az emésztőrendszer kitakarítását. 

Bízd a takarítást a zöldségekre, gyümölcsökre!

A salaktalanító/méregtelenítő kúra előnye, hogy kevésbé terheli meg a szervezetet, mint például a különböző léböjtkúrák, a megvonási tünetek szinte észrevétlenek maradnak, így munka mellett bárki könnyen tarthatja.

Jó tanácsok zöldség- vagy gyümölcskúra előtt:

  • Már a kúra előtti napon készítsük fel szervezetünket. Lehetőleg csak könnyen emészthető ételeket fogyasszunk, vacsorára például csak natúr zöldséglevest, vagy egyszerűbb salátát főtt krumplival, kevés gyümölcsöt, és főleg ne puffasztót.
  • A kúra megkezdése előtt javasolt a húsokat, tejtermékeket étkezésünkből mellőzni, és az olajos magvak, babfélék fogyasztását csökkenteni. 
  • A kúra alatt a sót meg kell szorítani, esetleg el is lehet hagyni (ha valaki teljesen nem tud sómentesen étkezni, csipetnyi tengeri sót használjon az ételekhez).
  • Ne együnk túl sok banánt, édes, vagy aszalt gyümölcsöt.
  • Tilos a kúra során zsírban sült burgonyaételeket, húst és édességeket, alkoholt, kávét vagy más élvezeti szert fogyasztani!
  • A salátákat lehetőleg friss zöldségekből készítsük.
  • Ne használjunk konzerveket, porleveseket, mesterséges ízesítőszereket (leveskocka, porok stb.), zsírt, habarást vagy rántást!
  • A salátákhoz ecet helyett citromlevet adjunk, kevés hidegen sajtolt olajat, természetes fűszereket, joghurtot, kefirt, magvakat (lenmag, dió, mandula stb.) használjunk.
  • Legalább napi 2,5-3 liter ásványvizet, gyógyteát, frissen centrifugált gyümölcslevet el kell fogyasztani a kúra ideje alatt.
  • Ajánlott tisztítótea-keverék: gyermekláncfű, tarackbúza, kutyabengekéreg (kevés), bodza, csalán, hibiszkusz, nyírfalevél. A felsoroltakból készítsünk azonos arányban egy keveréket. 1 liter vízzel 2 evőkanálnyit forrázzunk le, majd 10 perc állás után szűrjük le, és 1 evőkanál mézzel ízesítsük.
  • Ha gyümölcsleveket préselünk, azok közül mindig legjobbak a természetesen, frissen készült levek. A leveket ne felejtsük el sohasem hígítani szénsavmentes ásványvízzel (fele-fele arányban). De fogyaszthatók a biolevek is, ezek közül leginkább a következőket ajánljuk: ananász, vegyes zöldséglé, savanyú káposztalé, multivitaminos gyümölcslé, aszaltszilva-lé.
  • Rágjunk meg mindent nagyon alaposan.
  • A kúra után ügyeljünk arra, hogy mennyiségileg ne legyen sok az elfogyasztott táplálék, hiszen a kúra alatt összeszűkült gyomrot és a pihent állapotú emésztőtraktust igen jelentősen megterhelnénk vele. 


Kapcsolódó információk

Cikkek

Az antioxidáns hadsereg
Ananász sé cordyceps
A paleolit étrend és a rák
Drogokról, hogy tisztán lássunk!
A mediterrán étrend előnyei

       

Események

Egészség-péntek

Szakértők

Termékek

 
  HIRDETÉS

 
 

   Regisztráció szakértőknek



Szakértői bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó


Elfelejtett jelszó
Regisztráció

 
  HIRDETÉS

 
 

Kiemelt partnerek - Ha információra vágysz...





 
  HIRDETÉS

 
 

Címkék

  HÍD Program HÍD Egészségkártya

 

 

Rólunk        GY.I.K.       Felhasználói feltételek       Impresszum        Kapcsolat        Médiaajánlat        RSS