Hírlevél feliratkozás
Egészség

Lazacolaj és egészség

táplálkozás, egészség, szív, érrendszer, izület, omega 3

Az omega-3 zsírsavakról az utóbbi évtizedekben derült ki, hogy milyen fontos szerepük van az egészség megőrzésében.

Az omega-3 zsírsavakról az utóbbi évtizedekben derült ki, hogy milyen fontos szerepük van az egészség megőrzésében, és a betegségek gyógyításában. A többszörösen telítetlen omega-3 esszenciális zsírsavakat, a vitaminokhoz hasonlóan a szervezet nem tudja előállítani, így azokat csak az étkezések alkalmával, élelmiszereinkből tudjuk magunkhoz venni. Az omega-3 olajok legfontosabb forrásai a halak valamikor az emberi táplálkozás alappillérei voltak, és sok helyen azok ma is. Néhány területen, így Magyarországon is, jelentősen visszaszorult az utóbbi évszázadokban a halfogyasztás, aminek negatív közegészségügyi hatásai jól kimutathatók.

A bőrproblémák, ízületi gyulladás, immunrendszeri rendellenességek, depresszió, gyulladásos betegségek és az infarktus részben abból ered, hogy nem fogyasztunk elegendő mennyiségben omega-3 tartalmú zsírsavakat, illetve a telített és a telítetlen zsírsavak arány nem megfelelő a táplálkozásunkban. Martha Clare Morris és munkatársai 31 omega-3-mal végzett klinikai vizsgálat kiértékelésével megállapították, hogy az omega-3 zsírsavak elősegítik a normális vérnyomás megőrzését, a magas vérnyomást kimutathatóan csökkenti a rendszeres, napi 3-5 ml halolaj fogyasztása A lazacolaj gazdag forrása az EPA (Eikozapentaénsav) és a DHA (Dokozahexaénsav) nevű omega-3 zsírsavaknak. Ezen zsírsavakból 300-1000 mg-ot célszerű fogyasztanunk naponta, ugyanis az EPA és a DHA hozzájárul a vér normál triglicerid szintjének megtartásához, az egészséges szívműködéshez és a normális véralvadás fenntartásához. Az EPA és DHA a vérsűrűség természetes csökkentői. Alacsonyan tartják a koleszterinszintet, csökkentik a magas vérnyomást, illetve megőrzik az erek rugalmasságát. Szabályozzák a szívritmust, csökkentik a trombózist, a stroke és szívinfarktus kockázatát.A várandós nőknek a terhesség ideje alatt azért fontos megfelelő mennyiségű omega-3 zsírsavat fogyasztaniuk, hogy biztosítsák babájuknak az optimális tápanyagokat az agy, a szem, az idegrendszer számára. AZ EPA és DHA enyhíti az allergia és az asztma tüneteit és csökkenti a tumoros megbetegedések (pl. prosztata-, emlő- és vastagbélrák) kialakulásának kockázatát.

Gyulladás csökkentő hatása elősegíti a reumás ízületi gyulladás (arthritis) okozta fájdalmak enyhülését, de előnyös az ekcémára, gyulladásos megbetegedések és menstruációs fájdalmak ellen is. Az EPA és DHA sejtszintű szerepének ismeretében érthető módon az inteligenciaszintre és a hangulatra is jelentős hatással van. Depresszió, öngyilkos hajlam visszaszorítására is javasolják. Norvégia hideg, tiszta vizeiben élő lazacokból kivont halolaj, omega-3 forrásként kiválóan használható. Alkalmazható akár ételeink ízesítésére, halételekhez, salátákhoz, de fogyaszthatjuk közvetlenül is. Közvetlenül fogyasztva 3-5 ml-t a nyelv alá véve, majd vízet kortyolva még a jellegzetes, erős hal íz sem érződik.



Kapcsolódó információk

Cikkek

Gyermekeink egészsége
A mikro ellen III.
A szója trónfosztása
Só: mennyi kell belőle?
A banán desszert

       

Események

Almamag-Híd Egészségfesztivál
Egészség-péntek Miskolc
Egészségügyi alapmodul Távoktatás
Szenvedélyeink fogságában
INGYENES EGÉSZSÉGNAP

Szakértők

Gergelyné Szőke Zsuzsa
Kapcsolatteremtő gyógyítás terapeuta

Termékek

 
  HIRDETÉS

 
 

   Regisztráció szakértőknek



Szakértői bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó


Elfelejtett jelszó
Regisztráció

 
  HIRDETÉS

 
 

Kiemelt partnerek - Ha információra vágysz...





 
  HIRDETÉS

 
 

Címkék

  HÍD Program HÍD Egészségkártya

 

 

Rólunk        GY.I.K.       Felhasználói feltételek       Impresszum        Kapcsolat        Médiaajánlat        RSS