Hírlevél feliratkozás
Életmód

Új év, új és egészséges élet!

új év, szilveszter, cigaretta, fogyókúra, sport, egészséges életmód, egészség, fogadalom

Az újévi fogadalmak hagyománya nem is olyan régi szokás, mint gondolnád.

December 31-e mágikus erővel bír: az emberek ilyenkor szánják el magukat a legnagyobb döntésekre és életmód-változtatásokra. Jó néhány évtizeddel ezelőtt az emberek millióinak Magyarországon eszükbe sem jutott, hogy újévi fogadalmat tegyenek, és ezzel változtassanak az életükön, akárcsak kisebb - jó vagy rossz - szokásokat illetően is. 

Azonban felgyorsult világunkban az emberi alkalmazkodás egyik kivetülése a változás igénye. Változni akarunk, hogy jobbak legyünk, könnyebb legyen az életünk. A változás nem megy egyik napról a másikra, valamiféle átmeneti rítusra van szükség, hogy a vágyakból valóság lehessen. Keressük az alkalmat a változás megkezdéséhez. Az óév befejezése talán épp egy megfelelő alkalom lehet. 

Mivel a környezetünkre, a nagyvilágra csak igen korlátozott a befolyásunk, saját magunkból kell kiindulnunk, úgy formálni életvitelünket, szokásainkat, hogy jobb, tartalmasabb, egészségesebb legyen az életünk. Hiszen senkit nem érdekel annyira a sorsunk, egészségünk, mint saját magunkat. Senkinek nem áll annyira az érdekében, hogy szép, hosszú, tartalmas, egészséges életet éljünk, mint saját magunknak. Miért is ne lehetne egyszer ilyen szempontból végiggondolni, mit lenne jó megjavítani magunk körül, mivel vagyunk elégedetlenek? 

Fogyókúrázni fogok!

Valószínűleg az egyik leggyakrabban elhangzó fogadalom. Igen, ez egy jó elhatározás, fogyni kellene, jót tenne testednek, lelkednek, egészségednek, önbizalmadnak egyaránt.    Nem mindegy azonban, hogyan! A fogyókúra eredményes és tartós akkor lehet igazán, ha nem egy drasztikus kúrát szenvedsz végig, hanem a szervezeted hozzászoktatod az egészségesebb, kevesebb zsiradékot, cukrot, lisztet, több vitamint, rostot, hasznos tápanyagot tartalmazó étkezéshez. 

Ha új étrendbe kezdesz, ne lesd a mínusz kilókat egy hét után! Az új étrendet kövesd "bűnözés" nélkül legalább 20-30 napon keresztül. Inkább csak racionalizáld a bevitt kalóriákat, étkezési szokásaidat, és egyenletes lassú fogyással számolj a hirtelen leugró kilók helyett - melyek jojó módjára ugyanolyan gyorsan vissza is ugranának.

Elég a függésből! - Leteszem a cigarettát!

Új évEnnél okosabban nem is dönthetnél! Egy folyamatos egészségkárosító hatástól fogsz megszabadulni, Te is és a környezetedben élők is. Nagy kár lenne, ha ez a felelősségteljes fogadalmad csak kimondott szó maradna, ragaszkodj hozzá! Ne legyen kifogás a stressz, a zűrös életvitel, a munkahelyi gondok, magánéleti feszültség, vagy az a tipikus „csak egyszerűen szeretem szívni”!

Nem szégyen segítséget kérned sem! Amennyiben a döntés megszületett, lehetőséged van nem csupán az akaraterőre bízni a leszokás sikerességét, hanem különböző terápiákat is segítségül hívni. Ha az elvonási tünetektől félsz, a BRT dohányzás leszoktató módszer is alkalmas lehet, mivel a nikotin iránti kínzó vágyat képes megszüntetni. Ezt követően már csak a cselekvésre kell majd odafigyelned, azaz új és érdekes dolgokkal pótolni a felszabadult idődet. Tudasd környezeteddel a szándékod, kérd családod, barátaidat is arra, hogy segítsenek Neked ebben!

Orvosok, dietetikusok egyetértenek abban, hogy az elhatározás nem elegendő, amennyiben pusztán csak az adott dologról (cigarettáról, alkoholról, édességről, stb.) való lemondásra vonatkozik. Azok az érintettek, akik megpróbáltak már megszabadulni valamilyen káros szokásuktól, tapasztalhatták, hogy a siker elérhetőbb, ha a problémát komplexen kezelik, és egyidejűleg alaposabb életviteli reformokat, akár teljes életmódváltozást vezetnek be.

Sportolni fogok!

Az elmúlt évben puhány voltál, talán még plusz kilókat is felszedtél, de egészségi állapotod miatt is kezdesz aggóni a mozgásszegény életmód miatt. A fogyókúra mellett a másik kedvenc fogadalom a gyakoribb mozgás, amit nem csak hölgyek ígérnek meg, hanem férfiak is. Legyen az futás, tenisz, konditerem vagy alakformáló torna, mindegyik megfelelő újévi fogadalom. 

Tűzd ki magadnak célul a 30 alkalmat, hiszen tudományosan bizonyított tény, hogy 20-30 ismétlés az a határ, ahol az agyunk - életünk és szokásaink irányító központja - elkezdi egyáltalán viselkedésszámba venni a törekvéseinket. Így aztán - már ha valóban szeretnél valami változást elérni, és nem egy újabb elfelejtett fogadalmat tenni a fiókba - elsődleges feladatod az új rendszert beleplántálni az életedbe.

A mozgás nemcsak az ideális testsúly és testarányok eléréséhez segíthet hozzá, hanem olyan örömforrást is nyújthat, ami adott esetben pótolni képes akár bizonyos élvezeti szereket is, így megkönnyítheti a dohányzásról és az alkoholról való lemondást is.

Gyalogolj - és spórolj!

Kényelmetlenebb, lassabb, néha akár elviselhetetlennek is tűnik a gondolat, de nagyvárosban élve meg vannak a maga előnyei is annak, ha tömegközlekedéssel, biciklivel vagy akár gyalog közlekedsz. Az életmódváltást nem szobakerékpár vásárlásával kell kezdened. Biztos, hogy lifttel kell felmenned a harmadikra? Nem fér bele, hogy autó helyett gyalog sétálj el a sarki boltba? Megéri három kört keringened parkolóhelyet keresve, csak azért, hogy a bejárathoz legközelebb eső helyet csíphesd meg? Bátran használd a lábaidat, ami vitán felül a legegészségesebb és legtakarékosabb megoldás!

Eredmény: egészséges életmód

Mert alapvetően nem csupán az étkezésedről, szokásaidról és a mozgásról van itt szó: hanem arról, hogy az egészségtelen életmódot lecseréled az egészséges életmódra. Ezt csak úgy tudod tartani, ha szereted azt, amit csinálsz és amit eszel! Ne vállalj be olyat, amit nem érzel magadénak - a lehetőségek száma végtelen, csak meg kell találni a hozzád illőt.

Kifejezetten segít az agyad átprogramozásában az is, ha nem csupán a fejedben vannak meg ezek az elhatározások és azok tanúbizonyságai. Tegyél ki erről egy listát a hűtőre, amire minden alkalommal rá tudsz nézni, vagy ikszeld egy falinaptáron a "sikeres" napokat, tűzd a tükörhöz a régi ideális fotót... ezek az emlékeztetők segítenek, hogy az egyszeri felindulásból elkövetetett fogadalomtétel az idegrendszered tudattalanjába beleivódjon.

Ha ügyes vagy, és kitartóan végigviszed a 30 napot, 30 alkalmat, nem csupán a látványban fog tükröződni a változás: egy nap arra ébredsz, hogy új szokásrendszer és új életmód gyökerezett meg az életedben - persze, ennek semmi köze az "újévi csodához", a saját kitartásodat dicséri az eredmény.

Változásra fel, és sok-sok kitartást hozzá!



Kapcsolódó információk

Cikkek

Harc a narancsbőr ellen
„Hasonló a hasonlóval”
Akupresszúrával a stressz ellen
A méregtelenítés szabályai
A harcművészet alapjai

       

Események

Spirit Napközistábor 2012. I. turnus
INGYENES EGÉSZSÉGNAP
Egészségügyi alapmodul Távoktatás
HÍD AZ EGÉSZSÉGHEZ Bemutatkozó Egészségfesztivál
II. MediBall Országos Bajnokság

Szakértők

Gergelyné Szőke Zsuzsa
Kapcsolatteremtő gyógyítás terapeuta

Termékek

 
  HIRDETÉS

 
 

   Regisztráció szakértőknek



Szakértői bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó


Elfelejtett jelszó
Regisztráció

 
  HIRDETÉS

 
 

Kiemelt partnerek - Ha információra vágysz...





 
  HIRDETÉS

 
 

Címkék

  HÍD Program HÍD Egészségkártya

 

 

Rólunk        GY.I.K.       Felhasználói feltételek       Impresszum        Kapcsolat        Médiaajánlat        RSS