Hírlevél feliratkozás
Életmód

A leszokás utáni pluszkilók ellen

dohányzás, leszokás, nikotin, túlsúly, elhízás, táplálkozás, mozgás, cigaretta

Tévhit, hogy a dohányzásról történő leszokás automatikusan hízást eredményez. Tippjeinkkel megelőzhető a baj!

Dohányosoknál igen gyakori, hogy az éhségérzetet cigaretta segítségével nyomják el. Amikor a cigaretta, mint éhség-elnyomó eszköz, már nem létezik, akkor általában evéssel helyettesítik. Ez sokkal egészségesebb, mint nikotinnal elterelni a szervezet figyelmét az éhségről, azonban célszerű odafigyelni, nehogy átessünk a ló túlsó oldalára. Amennyiben ezeknek az okait megértjük és figyelemmel kísérjük, ez elkerülhető.

Az elsődleges feladat tehát az odafigyelés, főként abban az esetben, ha tudjuk magunkról, hogy hízásra hajlamosak vagyunk. A tudatosság nagyon fontos, nem érdemes homokba dugni fejünket, majd siránkozni a felesleges kilókon. Ha nem visz be több kalóriát mint korábban, akkor egy grammot sem fog felszedni! A nassolást mozgással kompenzálni lehet. Az anyagcsere 3–6 hónap múlva helyreáll, ekkortól már nem kell félni a hízástól, és jöhet egy gondtalan, egészséges, dohányfüstmentes élet.

Tervezzen előre!

Okosan teszi, ha már a leszokás előtt is előrelátóbban étkezik, és többet mozog, így eleve nem túl nagy testsúllyal kezdi el a leszokást.

Keressen valami elfoglaltságot a szájának!egészséges súly

Tartson kéznél cukormentes édességet, cukorkát, rágógumit. Ha megkíván egy cigarettát, inkább rágcsáljon el egy répát!

Fokozza energia-leadását: mozogjon többet!

A hízás megelőzésének legjobb módja a több mozgás. Már a légzés is könnyebben megy, élénkebb a séta vagy a futás üteme. A mozgás kellemes időtöltés, segíti a szervezet méregtelenítését, fokozza a vérkeringést, oldja a feszültséget és jobban is fogja érezni magát a bőrében. Nem versenysportra van szüksége, hanem rendszeres testmozgásra.

Sétáljon naponta kb. 30 percet, lehetőleg kellemes környezetben, partnerrel, gyerekkel, kutyával – ez relaxációnak is megteszi. Ne használjon liftet, menjen fel gyalog az emeletre (de legalább szálljon ki egy-két emelettel hamarabb). Szálljon le a buszról egy megállóval előbb, parkoljon úti céljától 2-3 háztömbre. Ha teheti, menjen gyalog vagy kerékpárral munkahelyére.

Étkezés

Az alapelv az energia bevitel mérséklése, az energia leadás fokozása. Nem kell éhezni, koplalni, különösebben diétázni sem. Mindent ehet, amit szeret, a hangsúly a mennyiségen van. Ha betartja a következő szabályokat nem fog 2-3 kg-nál többet hízni (esetleg még annyit sem):

Nem szabad nassolni egy morzsát sem, csak étkezési időben szabad enni, reggelizni, ebédelni, vacsorázni. Sohasem szabad jóllakásig enni. Minden étkezést akkor kell abbahagyni, amikor úgy érzi, hogy már nem éhes, de még tudna enni.

Mit tegyen, ha két étkezés között úgy érzi, muszáj valamit ennie?

Amikor úgy érzi, muszáj valamit ennie válassza inkább a gyümölcsöt, cukortartalma révén (ami természetes cukor) elnyomja az éhségérzetet, rosttartalma telíti a gyomrot. Ha ez nincs az ínyére, egy pohár sovány kefirbe vagy joghurtba keverjen bele egy púpozott evőkanálnyi étkezési zabkorpát (nagyobb élelmiszerboltokban kapható) és igyon rá egy pohár vizet. Ennek minimális a tápértéke, de jóllakottság érzését kelti.

Igyon sok vizet!

Ez serkenti az anyagcsere működését, és a rágyújtás iránti vágyat is csökkenti. Nem beszélve méregtelenítő hatásáról, mely az időközben távozni vágyó méreganyagok kiürítését segíti elő. Jó, ha mindig van kéznél egy üveg ásványvíz.

Így nem is tűnik olyan bonyolultnak, nem igaz? Nincs szükség egyébre, mint egy kis odafigyelésre. A dohányzásról való leszokás hatalmas eredmény, és gratulálok mindenkinek, akinek sikerül. Nem érdemes feleslegesen újabb szenvedélybetegséget generálni helyette.

Kapcsolódó cikkek:

 



Kapcsolódó információk

Cikkek

A lustaság fél egészség?
Mi is valójában a függőség? I.
A legtermészetesebb méregtelenítés I.
Több, mint rossz szokás
A természetes mozgás

       

Események

Egészség nap
Ingyenes dohányzásleszoktató program!
Dr. Voll féle állapotfelmérés Ibrány-Nagyhalász
Tanulj meg bánni az energiáiddal!
I. MediBall Országos Bajnokság

Szakértők

Termékek

 
  HIRDETÉS

 
 

   Regisztráció szakértőknek



Szakértői bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó


Elfelejtett jelszó
Regisztráció

 
  HIRDETÉS

 
 

Kiemelt partnerek - Ha információra vágysz...





 
  HIRDETÉS

 
 

Címkék

  HÍD Program HÍD Egészségkártya

 

 

Rólunk        GY.I.K.       Felhasználói feltételek       Impresszum        Kapcsolat        Médiaajánlat        RSS