Hírlevél feliratkozás
Életmód

Légzéssel az egészségért

légzés, egészség, légzéstechnika, légzésterápia, oxigén, oxigénterápia, stressz, stresszoldás

Stressz ellen a legjobb orvosság, ha ellazítjuk magunkat. Na, de hogyan tegyük? Ebben segít a megfelelő légzés.

Szerző

Spirit Életmód Központ
életmódközpont

HÍD-tag

életmódközpont

Hányszor halljuk, hogy a stressz kiiktatására a legjobb orvosság a relaxáció, az alfaállapot? Halljuk, halljuk, aztán „kinek van arra ideje?” gondolattal legyintünk egyet.

légzés

Mire jó a halmozgás?

A mélyebb tudatállapot elérése különböző módokon történhet. Az egyik az izomrendszeren keresztül, melynek egyik megvalósulási lehetősége például a halmozgás, mely a földön fekve történik a csípő ide-odaringatásával.

A megoldás egyszerű: hanyatt fekszünk a földön, majd a csípőnket lazán elkezdjük jobbra és balra ringatni. A finom és erőteljesebb mozdulatok hatására a gerincoszlop feszültségei lassan feloldódnak.

Helyes testtartás a légzéshez

A másik a légzés, mellyel azért fontos foglalkoznunk, mert a köztesagyunk az érzelmi szituációk hatására folyamatosan felülírja a légzésünket. A relaxációs légzés megkezdésekor először a vázrendszert, az izomrendszert kell kiegyensúlyozni, a vállunkat kell „helyretenni”. Azzal az érzéssel kell kiegyenesednünk, mintha marionett bábuként a fejünk búbjánál fogva fel lennénk függesztve.

Aztán folyamatosan, megállás nélkül lélegezni kezdünk a levegővételekre és kifújásokra figyelve. Ennek hatására rövid időn belül mélyebb frekvenciákat kezd kibocsátani az agy. Oldódik a stressz, melyből számos probléma adódik az egyéni konfliktusoktól a nagyon komoly megbetegedésekig. Ha tudnánk a stressz helyzeteket kezelni, életünk más területei is sokkal inkább rendben lennének.

Légzés és légúti bajok

Mivel a szervezetünkben minden összefügg a jó oxigénellátással, nem mindegy, hogyan lélegzünk.

Tovább a cikkhez >>

A cél határozza meg a ritmust

Tehát folyamatosan lélegzünk orron be és orron ki, vagy szájon be és szájon ki, erőfeszítés nélkül. Lazán. A természetes légzés ritmusa: aktív belégzés, passzív kilégzés. Ez lazítja el az izmainkat. A kérdés, hogy milyen célt tűzünk magunk elé, egy kellemes ellazulást, vagy egy önszuggeszciós programmal kívánunk javítani az egészségünkön, vagy valamely probléma kezelése a cél; a légzés közbeni tennivalók ennek függvényében változnak.

(Szilágyi István)

Kapcsolódó cikkek:

 



Kapcsolódó információk

Cikkek

Daganat-terápia
Belső béke és egészség
Egészséggel 120 évig!
A "földlakók webáruháza"
Mikronnyi sósszemcsék....

       

Események

Csung Jüan Csikung I. szint Tanfolyam Debrecenben
SPORTOS CSÜTÖRTÖK Évadnyitó nyílt nap a MediBall Clubbal
Stresszkezelés I. Mentális Műhely
Egészségügyi alapmodul Távoktatás
CSEND tábor

Szakértők

Gergelyné Szőke Zsuzsa
Kapcsolatteremtő gyógyítás terapeuta

Termékek

 
  HIRDETÉS

 
 

   Regisztráció szakértőknek



Szakértői bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó


Elfelejtett jelszó
Regisztráció

 
  HIRDETÉS

 
 

Kiemelt partnerek - Ha információra vágysz...





 
  HIRDETÉS

 
 

Címkék

  HÍD Program HÍD Egészségkártya

 

 

Rólunk        GY.I.K.       Felhasználói feltételek       Impresszum        Kapcsolat        Médiaajánlat        RSS