Hírlevél feliratkozás
Életmód

Légzéssel az egészségért

légzés, egészség, légzéstechnika, légzésterápia, oxigén, oxigénterápia, stressz, stresszoldás

Stressz ellen a legjobb orvosság, ha ellazítjuk magunkat. Na, de hogyan tegyük? Ebben segít a megfelelő légzés.

Szerző

Spirit Életmód Központ
életmódközpont

HÍD-tag

életmódközpont

Hányszor halljuk, hogy a stressz kiiktatására a legjobb orvosság a relaxáció, az alfaállapot? Halljuk, halljuk, aztán „kinek van arra ideje?” gondolattal legyintünk egyet.

légzés

Mire jó a halmozgás?

A mélyebb tudatállapot elérése különböző módokon történhet. Az egyik az izomrendszeren keresztül, melynek egyik megvalósulási lehetősége például a halmozgás, mely a földön fekve történik a csípő ide-odaringatásával.

A megoldás egyszerű: hanyatt fekszünk a földön, majd a csípőnket lazán elkezdjük jobbra és balra ringatni. A finom és erőteljesebb mozdulatok hatására a gerincoszlop feszültségei lassan feloldódnak.

Helyes testtartás a légzéshez

A másik a légzés, mellyel azért fontos foglalkoznunk, mert a köztesagyunk az érzelmi szituációk hatására folyamatosan felülírja a légzésünket. A relaxációs légzés megkezdésekor először a vázrendszert, az izomrendszert kell kiegyensúlyozni, a vállunkat kell „helyretenni”. Azzal az érzéssel kell kiegyenesednünk, mintha marionett bábuként a fejünk búbjánál fogva fel lennénk függesztve.

Aztán folyamatosan, megállás nélkül lélegezni kezdünk a levegővételekre és kifújásokra figyelve. Ennek hatására rövid időn belül mélyebb frekvenciákat kezd kibocsátani az agy. Oldódik a stressz, melyből számos probléma adódik az egyéni konfliktusoktól a nagyon komoly megbetegedésekig. Ha tudnánk a stressz helyzeteket kezelni, életünk más területei is sokkal inkább rendben lennének.

Légzés és légúti bajok

Mivel a szervezetünkben minden összefügg a jó oxigénellátással, nem mindegy, hogyan lélegzünk.

Tovább a cikkhez >>

A cél határozza meg a ritmust

Tehát folyamatosan lélegzünk orron be és orron ki, vagy szájon be és szájon ki, erőfeszítés nélkül. Lazán. A természetes légzés ritmusa: aktív belégzés, passzív kilégzés. Ez lazítja el az izmainkat. A kérdés, hogy milyen célt tűzünk magunk elé, egy kellemes ellazulást, vagy egy önszuggeszciós programmal kívánunk javítani az egészségünkön, vagy valamely probléma kezelése a cél; a légzés közbeni tennivalók ennek függvényében változnak.

(Szilágyi István)

Kapcsolódó cikkek:

 



Kapcsolódó információk

Cikkek

A mikro ellen II.
Bach-virágterápia a boldog gyermekkorért
Autogén Tréning
Jóga és nőiesség
A meditáció gyógyító ereje

       

Események

Stresszkezelés I. Mentális Műhely
Kristály és tibeti tálak, gongok... Hangfürdő Újholdkor
Stresszkezelés I. Mentális Műhely
Buteyko légzés tanfolyam Nyíregyházán
SPORTOS CSÜTÖRTÖK Évadnyitó nyílt nap a MediBall Clubbal

Szakértők

Gergelyné Szőke Zsuzsa
Kapcsolatteremtő gyógyítás terapeuta

Termékek

 
  HIRDETÉS

 
 

   Regisztráció szakértőknek



Szakértői bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó


Elfelejtett jelszó
Regisztráció

 
  HIRDETÉS

 
 

Kiemelt partnerek - Ha információra vágysz...





 
  HIRDETÉS

 
 

Címkék

  HÍD Program HÍD Egészségkártya

 

 

Rólunk        GY.I.K.       Felhasználói feltételek       Impresszum        Kapcsolat        Médiaajánlat        RSS