Hírlevél feliratkozás
Egészség

Ha ősz, akkor depresszió?

depresszió, hangulat ingadozás, hangulatzavar, ősz, alternatív pszichológia

Egy hangulatzavar, mint a neve is tükrözi, a hangulatunkra, viselkedésünkre jellemző...

Sokunk fejében összekapcsolódik a két fogalom. Úgy gondoljuk, jön az ősz, jönnek a hideg, téli hónapok, és velük mi is egyre szomorúbbak, bezártabbak leszünk. A sötét és a hideg természetesen hatással lehet kedélyállapotukra, azonban a depresszió kialakulásában más tényezők játsszák a főszerepet.

Mi is a depresszió?

Egy hangulatzavar, mint a neve is tükrözi, a hangulatunkra, viselkedésünkre jellemző, elhúzódó, pesszimista megközelítés.
Azonban a rossz hangulat, a rosszkedv és a szomorúság még nem jelenti azt, hogy depressziósak vagyunk, csupán azt, hogy megéljük negatív érzéseinket, valamitől átmenetileg lehangoltak lettünk. Gyakran előfordul, hogy erre a normális érzelmi reakcióra is a depresszió szót használjuk. Ennek egyik oka lehet, hogy szeretnénk elbújni kicsit a depresszió mögé, szeretnénk elbújni a felelősség elől, hiszen ha betegek vagyunk, akkor más bánásmód „jár nekünk"!

A depresszió azonban nem átmeneti hangulatingadozás, hanem egy elhúzódó, több hétig, akár hónapokig, esetleg évekig tartó hangulatzavar.

Főbb jellemzői:
● érzelmileg nyomott hangulat, az öröm, jókedv, teljes hiánya
● gondolkodásunkra a negatív megközelítés jellemző, nincs önbizalmunk, mindenért magunkat hibáztatjuk, határozatlanok vagyunk, függünk másoktól
● viselkedésünk visszahúzódó, nem akarunk tevékenykedni, csöndesek vagyunk, nagyfokú fáradékonyság, álmatlanság van jelen a mindennapjainkban.

A depresszió kialakulásának számtalan oka lehet:
● genetikailag hajlamosak lehetünk a depresszióra, ha a szüleinkre is jellemző volt
● az átélt veszteségeink kiválthatnak depressziót, illetve
● előidézheti erős stressz, amikor úgy érezzük, hogy egy nehéz helyzettel nem tudunk megbirkózni, nem tudjuk megfelelően kezelni az adott szituációt, nem jó a problémamegoldó mechanizmusunk, így a sikertelenség depresszióhoz vezet,
● depressziósok lehetünk azáltal is, ha az életünkben kevés a pozitív megerősítés, azaz, az élet különböző területein nincs sikerélményünk, nem kapunk dicséretet, támogatást, elismerést másoktól, nem kapunk elég szeretetet,
● a negatív hangulat, gondolkodásmód, akár az átélt események, önmagunk, vagy a jövőt illetően, szintén depresszióhoz vezethet.

Igaz ugyan, hogy a fenti hatások előidézhetnek depressziót, de nem mindenki lesz depressziós azért, mert erős stressz éri vagy, mert a szülei is depressziótól szenvedtek.


De mitől válik akkor az egyik ember depresszióssá, és miért mentesülnek mások a depresszió megtapasztalásáról?
Mint mindenhol az élet egyéb területén itt is jelen van a személy felelőssége, illetve a dolgokhoz való hozzáállása.
Ha valaki rendben van önmagával, ha képes szeretni és elfogadni magát, jobban el tudja viselni a nehéz terheket, könnyebben képes talpra állni és tovább lépni.

Míg az önostorozó, bűntudattal teli, magukat nem szerető emberek problémáikkal nehezebben boldogulnak. Az első csoport tagjai felvállalják a felelősséget önmagukért és tetteikért, ezért hamarabb képesek eljutni a döntésig és a cselekvésig, mert tudják, senki nem fogja helyettük megoldani a problémáikat.

A második csoportba tartozó emberek viszont úgy érzik, tehetetlenek, kiszolgáltatottak, nem elég jók a helyzet megoldásához, tele vannak félelemmel önmagukat illetően. A félelmeik miatt stresszesekké válnak, energiaszintjük csökken, és így sokkal könnyebben megbetegszenek.
S bár a depresszió manapság egyre szélesebb körben jelenik meg, a legtöbb ember képes harmonikusan megélni hétköznapjait.

Az alábbiak sokat segíthetnek a depresszió elkerülésében:
Olyan életet éljünk, melyre vágyunk, ne próbáljunk állandóan másoknak megfelelni!
Legyenek céljaink! Jelöljük ki azokat a fontos dolgokat, melyek számunkra nélkülözhetetlenek a harmónia, a boldogság megéléséhez, és ezek elérése érdekében vessük be minden erőnket!


Döntsük el, mit akarunk, és cselekedjünk! A tétovaság elveszi a kedvünket, elbizonytalanít minket. Ugyanez vonatkozik a komolyabb döntést, cselekvést igénylő feladatokra is.
Célunkat sokkal könnyebben elérjük, ha élvezzük a megvalósítás útját! Ne törődjünk az esetleges hibákkal! A hibák azért vannak, hogy tanulhassunk belőlük. Ha nem követjük el őket, hogyan tanulnánk?


Nagyon fontos, hogy legyenek személyes, baráti kapcsolataink. Sokat segít az élet terheinek elviselésében, ha valakivel meg tudjuk beszélni a problémánkat, tanácsot tudunk kérni, vagy a nehéz helyzetben van valaki mellettünk.
Figyeljünk magunkra, törődjünk a testünk mellett a lelkünkkel is.


Szánjunk időt arra, hogy néha egy kicsit befelé fordulunk, vizsgáljuk meg érzéseinket, gondolatainkat, nézzük meg, hogy jó úton vagyunk a céljaink felé, ha nem, merjünk változtatni. Vállaljunk felelősséget az életünkért, ez mindenkit boldogsággal tölt el.


Társadalmi helyzetükből, a lelki beállítódásukból adódóan a nők sérülékenyebbek, hajlamosabbak a depresszióra a férfiaknál. De egy kis odafigyeléssel, törődéssel mindez kivédhető.


Jön az ősz, színes a természet, menjünk sétálni, hiszen séta közben olyan jó merengeni az élet dolgain, terveket szőhetünk, vagy jólesik a társunkkal kettesben, meghitten barangolni.


Az ilyen és hasonló élmények boldogsággal töltik meg szívünket, erőt adnak a céljainkhoz, feladatainkhoz.

 



Kapcsolódó információk

Cikkek

Lélekmasszázs - gyógyító érintés
Depresszió ellen biorezonancia
Depresszióról-tényszerűen II.
Szülés utáni depresszió
Mentális komputer – Agytréner

       

Események

Stresszkezelés I. Mentális Műhely

Szakértők

Termékek

 
  HIRDETÉS

 
 

   Regisztráció szakértőknek



Szakértői bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó


Elfelejtett jelszó
Regisztráció

 
  HIRDETÉS

 
 

Kiemelt partnerek - Ha információra vágysz...





 
  HIRDETÉS

 
 

Címkék

  HÍD Program HÍD Egészségkártya

 

 

Rólunk        GY.I.K.       Felhasználói feltételek       Impresszum        Kapcsolat        Médiaajánlat        RSS