Hírlevél feliratkozás
Táplálkozás

Terhesség és táplálkozás

terhesség, táplálkozás, hízás, zöldség, gyümölcs, tej, hús, fogyókúra, kismama

Mire kell odafigyelni ahhoz, hogy a terhesség alatti súlygyarapodás testet-lelket ne terhelje meg?

Szerző

Oláh Henrietta
Bach virág terapeuta

HÍD-tag

wingwawe coach

A nők többsége a legjobban a hízástól fél a terhességének ideje alatt. Az állítás helytelensége, miszerint két ember helyett kell ennie a leendő anyukának, mára mindenki számára egyértelmű. Azonban arról, hogy mi is lehet a helyes megoldás, megoszlanak a vélemények.

A legfontosabb alapelv talán az, hogy ne ész nélkül, rendszertelenül álljunk hol emellé, vagy amellé a táplálkozási elv mellé.

Tudatosság és következetesség

Tudnivaló, hogy a terhesség első idejébe a szervezet megközelítőleg száz, a következőben háromszáz, aztán pedig maximum négyszáz kalóriával igényel többet. Az tehát biztos, hogy dupla ételadagokban semmi értelme gondolkodni.

Alapelvek: a sütéshez, főzéshez inkább növényi zsírokat vagy olajokat használjunk. Mindenben a zsírszegény megoldásokat válasszuk!

Többször együnk naponta, de keveset, hogy az anyagcserét mozgásban tartsuk!

Ehhez lehet nagyszerű még a magas rosttartalmú, teljes kiőrlésű, ballasztanyagokat tartalmazó termékek. A kenyér, a tészta helyett majszoljuk őket!terhesség, táplálkozás

Ételtípusok

A húsfélék közül elsősorban a nehezen emészthető, nagy zsírtartalmú húsok a kerülendőek. A száraz áru közül a kolbászfélék sorolhatóak ide. Inkább a sovány szárnyas húsok és a halak kerüljenek az asztalra.

A fehérjék másik csoportja a tejtermékek. Itt a zsírtartalomra érdemes odafigyelni. Minél kisebb, annál jobb!

A zöldségfélék fogyasztása nem csupán a terhesség ideje alatt ajánlott! Ilyenkor azonban az elkészítés mikéntjére is érdemes odafigyelni! Itt is a zsírszegény technikák, a párolt megoldások kerüljenek előtérbe!

Ügyeljünk arra, hogy a köretek és a feltétek ne egyszerre kerüljenek terítékre. A megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztás szintén nem csupán a terhesség ideje alatt fontos! A kismama a megfelelő mennyiségű folyadék bevitelét tehernek érezheti, hiszen az állandó vizelési inger csak fokozódhat a nagyobb mennyiségű folyadék hatására. Ennek ellenére ne hanyagoljuk el ezt a pontot sem!

Szülés a Facebookon

A közösségi média a kismamák új generációját szüli, miután a fájásoktól kezdve a méhlepény képéig mindent divat lett posztolni.

Tovább a cikkhez >>

A gyógynövényekből készült teák egész sora szolgálhat ilyenkor segítségül a kismama különböző problémáira!

És végezetül még egy fontos tanács. Néha lehet vétkezni! Akár csokoládéval, akár más kedvenccel! Néha engedjük meg magunknak ezeket, és azt követően könnyebb lesz betartani, azokat a szabályokat, melyek kicsit nehezebbé teszik számukra a terhesség idejének elviselését.

Kapcsolódó cikkek:




Kapcsolódó információk

Cikkek

Ami az ételed mögött rejlik I.
A gyógyító cseresznye
A zöldség, gyümölcs szépít
A gyomorégés 8 leggyakoribb oka
A banán desszert

       

Események

Női KRISTON INTIM TORNA Ÿ tanfolyam - Kismamatréning

Szakértők

Termékek

 
  HIRDETÉS

 
 

   Regisztráció szakértőknek



Szakértői bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó


Elfelejtett jelszó
Regisztráció

 
  HIRDETÉS

 
 

Kiemelt partnerek - Ha információra vágysz...





 
  HIRDETÉS

 
 

Címkék

  HÍD Program HÍD Egészségkártya

 

 

Rólunk        GY.I.K.       Felhasználói feltételek       Impresszum        Kapcsolat        Médiaajánlat        RSS