Hírlevél feliratkozás
Mozgás

A test rendezettsége

test, mozgás, gyakorlat

A hétköznapi életben, de gyakran a sportmozgásokban is gyakran úgy végezzük a mozgásainkat...

Szerző

Spirit Életmód Központ
életmódközpont

HÍD-tag

életmódközpont

A Yo-Jo-Gaku azt vizsgálja, melyek azok a mozgásformák, melyek a test egészének működését támogatják. Nagy hangsúlyt fektet az összerendezettségre, a fiziológiás tényezőkre, az irányítás lehetőségeire, az izom-ideg kapcsolatokra.
 
Tanulás képalkotással

A hétköznapi életben, de gyakran a sportmozgásokban is gyakran úgy végezzük a mozgásainkat, hogy a test passzív, míg a végtagjaink indokolatlanul sokat mozognak. Valójában, amikor el kezdünk tanulni egy mozdulatot, olyan, mintha síkra vetítenénk ki azt. Az előrenyúlás túlságosan gépies lesz. Azonban, ha azt képzeljük, egy pohár vízért nyúlunk, az agyunk automatikusan tudja, hogyan irányítsa természetes módon a kezünket, és plasztikusabb, rugalmasabb lesz a mozdulat. Ezért fontos a képekkel való munka, és a térbeli kiterjedéseknek megfelelően végzett mozdulat. Eleinte a mozdulatok „sarkosak”, aztán a sok gyakorlásnak köszönhetően, egyre lágyabbak és folyamatosabbak lesznek. ”

A faállás az alapgyakorlat. Segítségével azt tanuljuk meg: hogyan kapcsolódnak össze az izületek megtapasztaljuk az egyensúly és a gravitáció mibenlétét vizsgáljuk, hogyan támogatják egymást az izmaink A mozgássor kialakításakor nagy jelentősége van a saját testarányoknak. Mindenki a saját testének arányaival dolgozik. Amikor csípőnkre helyezzük a kezet, és ebből a tartásból egyszerűen előre visszük azt, az a faállás alsó tartása. Ezt függőleges irányba fölfelé elmozdítva eljutunk a felső pozícióhoz.

Faállás - A faállás első fontos eleme, hogy a helyes gerinctartást felvegyük. Ehhez a legjobb módszer, ha azt képzeljük, marionett bábúk vagyunk, a fejünk búbjánál felfüggesztve. A vállak nem lógnak előre, a nyak izmai lazák. Ha a faálláson dolgozunk, mindig elfelezzük a test mozgásait. Amikor a kart felemelem, egy köríven mozgatom a test mellett. Az emelés vállmagasságig történik. Aztán nyitjuk oldalra, optimális esetben a kar teljes hosszának a feléig. Közben képekkel dolgozunk, és egy hatalmas gömböt képzelünk a karjainkba. A faállás következő eleme, amikor ebben a tartásban „leülünk”, vagyis kissé behajlítjuk a térdet, és leengedjük a csípőt. Ha a vállizület a helyén van, akkor a hátizomzat kapcsolódik a karhoz. Ha a vállizület hátraesik, ez a kapcsolat megszűnik. Az egység megtalálása és megőrzése a harmónia megtapasztalásához vezet.

Halmozgás - Egyszerű lazító, stresszoldó gyakorlat A gyakorlat leírása Kemény, egyenletes felszínű talajon a hátunkra fekszünk. Teljesen ellazítjuk testünk valamennyi izmát. Karunk lazán a test mellett, tenyerünk felfelé fordítva fekszik. A csípőnket lassan elkezdjük jobbra és balra ringatni. Hagyjuk, hogy az így keletkezett hullámok végiggyűrűzzenek a testünkön.

Írta: Moldván Kata - Szilágyi István kung-fu mester segítségével



Kapcsolódó információk

Cikkek

A "belülről" szép férfi
Beszélgessünk! MI! NŐK! ŐSZINTÉN!
Testrészünk, mely híd Ég és Föld között
A tudati és testi folyamatok...
Lassítsuk az áramot!!!

       

Események

Jógatanfolyam kezdőknek haladóknak és gyakorlóknak
Spirit Revolution- Szellemi, Tudati forradalom
I. MediBall Országos Bajnokság
Csung Jüan csikung II-es , Debrecen
SPORTOS CSÜTÖRTÖK Évadnyitó nyílt nap a MediBall Clubbal

Szakértők

Termékek

 
  HIRDETÉS

 
 

   Regisztráció szakértőknek



Szakértői bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó


Elfelejtett jelszó
Regisztráció

 
  HIRDETÉS

 
 

Kiemelt partnerek - Ha információra vágysz...





 
  HIRDETÉS

 
 

Címkék

  HÍD Program HÍD Egészségkártya

 

 

Rólunk        GY.I.K.       Felhasználói feltételek       Impresszum        Kapcsolat        Médiaajánlat        RSS