Hírlevél feliratkozás
Mozgás

Tegyünk, ne csak beszéljünk!

túlsúly, kövérség, elhízás, endomorf, ektomorf

A túlsúlyos embereknél nagyobb eséllyel alakul ki a cukorbetegség, szív- és érrendszeri megbetegedés,

Magyarországon minden második nő és minden harmadik férfi súlyproblémákkal küzd. A súlyproblémának több oka is lehet: genetikai, kulturális, nevelésünk, egészségtelen életmódunk és egyéni anyagcserénk zavara.
 
A kövérség nem pusztán esztétikai okokból romboló hatású, hanem egészségünkre és pszichénkre is rendkívül káros hatással van. A túlsúlyos embereknél nagyobb eséllyel alakul ki a cukorbetegség, szív- és érrendszeri megbetegedés, magas vérnyomás, bizonyos rákbetegségek, és mozgásszervi megbetegedések. Ha elégedetlenek vagyunk tükörképünkkel, hajlamossá válunk a depresszióra.

A kövérség elleni hadjáratunk főbb lépései:
• Elköteleződés és következetesség - csak akkor kezdjük el átformálni életmódunkat, ha készen állunk lemondani a titkos nassolásainkról.
• Ne higgyünk a villám diétáknak - az egészséges és hosszan tartó fogyás nem egyik hétről a másikra következik be.
• Írjunk étkezési naplót, hogy felkutassuk rossz étkezési szokásainkat, melyek nagyrészt a túlevés következménye.
• Fogyasszunk teljes kiőrlésű kenyeret.
• A zöldség és gyümölcs foglaljon el előkelő helyet étrendünkben.
• Igyunk napi min. 2 liter vizet.
• Mozogjunk hetente háromszor.
• Keressük fel azokat a szakembereket, akik segítséget nyújthatnak egyéni étrendünk kialakításában

Persze a sors nem mindenkihez kegyes a különböző testalkattípusú emberek teste más-más módon épül fel, és reagál az étkezési és edzési szokásainkra.

A mezomorf típusú emberek adhatnak hálát az égnek, mert ők rendelkeznek a legjobb genetikai feltételekkel az izomfejlesztéshez. Nagyon kevés idő és energiabefektetés is látványos eredményeket hoz nála. Nagy és széles a mellkasa, jellegzetesen V-alakú, azaz a vállszélessége és a derékbősége nagyon jól aránylik egymáshoz.
A mezomorfok viszonylag könnyen tudnak izmot építeni, de ügyelniük kell arra, hogy izmaik arányosan fejlődjenek, formásak legyenek, ne pedig vastagok és tömöttek. Ezt az edzésprogramjukat változatos összeállításával érhetik el.

Az endomorf típusú ember könnyen hízik, és általában nem az izomtömege nő. Lassú az anyagcseréje, hajlamos a zsírraktározásra, mely elfedeti izomzatát. Izomzata általában puha, csípője széles és többnyire kerek a fejformája, arca. Az endomorf ember számára nehezebb a zsírégetés, az edzésre és a táplálkozásra különös figyelmet kell fordítania.

Az ektomorf ember szikár, vékony testalkatú, kevés testzsírral és kevés izomtömeggel rendelkezik. Az ő anyagcseréje gyors, mellkasa keskeny, végtagjai hosszúak, izomzata szintén. Nála az izomtömeg növelés jelent igazi kihívást. Az ő célja elsődlegesen a súlygyarapodás, ezzel párhuzamosan az izomtömeg-növelés.

A fentiekből kiderül, testünkkel való foglalkozás, akár a fogyás, akár a testtömeg-növelés számos apró kis buktatókat rejt magában. Ezért nem haszontalan szakemberek tanácsát kérni, amikor valóban elszántuk magunkat testünk átformálására. Majd, ha már sikereket értünk el, ne feledkezzünk meg a másik nagy „mókamesterről", a lelkünk ápolásáról sem!

Szakértő: Anita Fitnesz és Szépségszalon



Kapcsolódó információk

Cikkek

Sosem késő elkezdeni a sportot
A leszokás utáni pluszkilók ellen
A dohányzás tényleg karcsún tart?
Tudtad, hogy a francia nők...

       

Események

Egészség nap

Szakértők

Termékek

 
  HIRDETÉS

 
 

   Regisztráció szakértőknek



Szakértői bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó


Elfelejtett jelszó
Regisztráció

 
  HIRDETÉS

 
 

Kiemelt partnerek - Ha információra vágysz...





 
  HIRDETÉS

 
 

Címkék

  HÍD Program HÍD Egészségkártya

 

 

Rólunk        GY.I.K.       Felhasználói feltételek       Impresszum        Kapcsolat        Médiaajánlat        RSS