Hírlevél feliratkozás
Mozgás

Amataiso - mesterien

amataiso, izmok, törzskörzés

Az amataiso, hagyományos japán egészségmegőrző gyakorlat, mely nagyon emlékeztet...

Azonban a mozgás nagyon is különleges, hiszen az univerzumra jellemző ellipszis és spirálmozgást mintázza. Ez a mozgás nemcsak, valamennyi harcművészeti mozgás gyökere, de valamennyi harcművészeti mozdulatot le is modellezi egyben.
 
Testünk legapróbb elemei is úgy épülnek föl, mint maga az univerzum, van pozitív és negatív pólusuk, megtalálható bennük a sejtmag, keringenek körülöttük a különböző részecskék.

A Föld kering a Nap körül, a Hold a Föd körül, és folytathatnánk a sort.

Az amataiso mozgássorában a fej szimbolizálja a Holdat, míg a test, maga Föld.

A gyakorlat három szinten fejti ki a hatását:

• Elsőként az izmok lazítása történik meg, az izületek és a gerinc rendeződik vissza az eredeti helyére.
• Harmonizálja az energetikai rendszerünket, a
• harmadik szint a spirituális fejlődésünk szempontjából jelentős. A mozgássor egy olyan csatornát nyit meg bennünk, mely az univerzális információs-hálóval köt minket össze.

A gyakorlat leírása
A gyakorlat indításakor előrehajlunk, izmainkat tökéletesen ellazítjuk. A nyak izmait teljesen lazán tartjuk, a vállak, a karok szintén lógnak.

Ezt követően indul egy ingamozgás, mely a súlypont áthelyezésével, a gravitáció segítségével történik, nem pedig lendület révén. A sportmozgások esetében az izomerőt használjuk, míg itt a saját testünk súlya segít.

A törzs- és hasizmok kikapcsolásával, a testsúly áthelyezésével igyekszünk a körzést megvalósítani.

A térdet indítjuk előre, majd ezt követi a csípő. Aztán áthelyezzük a súlypontot a másik oldalra. A csípőtől lefelé a láb az egyik irányba, míg a felsőtest ellenkezőleg, a másik irányba mozog.

Amikor a mozdulat középen találkozik, a test elméletileg kiegyenesedik a Möbius-szalag problematikájára emlékeztető módon. A felsőtest a gravitációnak engedelmeskedik, tehát ellazul, míg a másik részünk, csípőtől lefelé ellenáll a gravitációnak, tart minket. Ebből létrejön egyfajta feszültség.

Az amataiso mozdulatsorát naponta kétszer érdemes, reggel és este végezni. Azok számára, akiknek problémájuk van a hátukkal, rendkívül rövid idő alatt segít. Minden izület hatása alá kerül ennek a feszültségnek és oldódásnak, s ennek következtében a gyakorlatok végzése révén 5-10 centiméterrel mélyebbre tudunk hajolni. Három kör elegendő arra, hogy energiával feltöltse a testet, ha valaki fáradt és nem tud összpontosítani, akkor is optimális.

Minél jobban és gyorsabban el tudjuk lazítani az izmainkat, annál hatékonyabbak lehetünk.
 
Szakértő:Szilágyi István kung-fu mester 


Kapcsolódó információk

Cikkek

Amataiso-val a „most”-ba
Lógással a hát- és derékfájás ellen

       

Események


Szakértők

Termékek

 
  HIRDETÉS

 
 

   Regisztráció szakértőknek



Szakértői bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó


Elfelejtett jelszó
Regisztráció

 
  HIRDETÉS

 
 

Kiemelt partnerek - Ha információra vágysz...





 
  HIRDETÉS

 
 

Címkék

  HÍD Program HÍD Egészségkártya

 

 

Rólunk        GY.I.K.       Felhasználói feltételek       Impresszum        Kapcsolat        Médiaajánlat        RSS