Hírlevél feliratkozás
Mozgás

Az életvezetés tudománya

yo-jo-gaku, életvezetés, mozgás, egészséges táplálkozás, alvás, tai chi, harcművészet

Yo-jo-gaku. Egészségmegőrző részének alapját az ősi hagyományos keleti meditáció...

Yo-jo-gaku. A rendszer, mely meghúzódik a név mögött még őshazájában is új annak ellenére, hogy alapjának elvei ősrégiek. Létrejötte ahhoz a kutatócsoporthoz köthető, melyben Shigeru Uemura kung-fu mester, orvos és fizikai professzor is tartozik.

A kutatócsoport létrejötte a második világháború utáni időkre nyúlik vissza, amikor az atombomba ledobása után a japán kormány létrehozott egy olyan komoly tudósokból álló csapatot, melynek feladata volt, hogy mentse, ami még menthető.

Vizsgálja mindazokat a hatásokat, melyek a környezetben végbementek, és a vizsgálat mellett próbáljon meg olyan módszereket, mechanizmusokat kidolgozni, melyekkel a folyamatok visszafordíthatóak, enyhíthetőek, gyógyíthatóak, legyenek ezek emberi, avagy környezeti jellegűek. Ma már a harmadik kutatógeneráció végzi ezt a tevékenységet, és a kutatások révén olyan nagyszerű eredményeket produkáltak, melyek az életminőséget lényeges módon képesek javítani. A csoport aztán feladatul kapta, hogy minden olyan hatást is elemzés alá vessen, mely az embert éri, kezdve a sportmozgásoktól a földsugárzáson át, kozmikus sugárzásokig.

A yo-jo-gaku ennek a kutatásnak azokat az eredményeit gyűjti csokorba, melyek a hétköznapi életben is alkalmazhatóak. Egészségmegőrző részének alapját az ősi hagyományos keleti meditáció, mozgásos technikák képviselik. Ez utóbbi további két részre bomlik; a harcművészeti mozgások rendszerére, és egy egészségmegőrző mozgásra. Ezek a yi chuan, a tai chi, a kamuhi. Ezeket egészítik ki a kutatás révén létrehozott fejlesztések, eszközök és gépek.
A tai chi-nek számtalan különböző változata ismert. Azonban ez nem tartozik közéjük. A lényegi különbség abban található, hogy a mozgássor végzésekor a test mozgása legyen hangsúlyos, ne pedig a kéz mozdulata. A testet értelmezéséhez a könyök és a térd is beletartozik.


A mozgássor kialakításakor nagy jelentősége van a saját testarányoknak. Mindenki a saját testének arányaival dolgozik. Amikor csípőnkre helyezzük a kezet, és ebből a tartásból egyszerűen előre visszük azt, az a faállás alsó tartása. Ezt függőleges irányba fölfelé elmozdítva eljutunk a felső pozícióhoz.
A visszaméréseket a saját arányainknak megfelelően végezzük. Ezekkel a mozgásokkal a fizikai, mentális és érzelmi testeket tudjuk szinkronizálni.

Írta: Szilágyi István, kung-fu mester



Kapcsolódó információk

Cikkek

A leszokás utáni pluszkilók ellen
Életünk sakktábláján IV.
Miért és hogyan alszunk?
A sokat tudó almaecet
A tej és az ember

       

Események

Spirit Napközistábor 2012. I. turnus
I. MediBall Országos Bajnokság
Spirit Napközistábor 2012. II. turnus
Spirit Napközistábor 2012. III. turnus
ÚJ ÖNISMERETI PSZICHODRÁMA CSOPORT INDUL DEBRECENBEN!!!!

Szakértők

Termékek

 
  HIRDETÉS

 
 

   Regisztráció szakértőknek



Szakértői bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó


Elfelejtett jelszó
Regisztráció

 
  HIRDETÉS

 
 

Kiemelt partnerek - Ha információra vágysz...





 
  HIRDETÉS

 
 

Címkék

  HÍD Program HÍD Egészségkártya

 

 

Rólunk        GY.I.K.       Felhasználói feltételek       Impresszum        Kapcsolat        Médiaajánlat        RSS