Hírlevél feliratkozás
Mozgás

A természetes mozgás

harcművészet, helyes tartás, gerinc, yo-jo-gaku, életvezetés, mozgás

Mozog a kezünk, a lábunk, a fejünk, mindenünk! Ez természetes!

Szerző

Spirit Életmód Központ
életmódközpont

HÍD-tag

életmódközpont

 Mozog a kezünk, a lábunk, a fejünk, mindenünk! Ez természetes! Minek rá odafigyelni! Igaz? Hát, nem! Fittyfenét! Gondoljuk csak végig a következő okfejtést, mely Szilágyi István harcművész mester, a Yo-Jo-Gaku magyarországi képviselője fejében fogalmazódott meg!

A mozgás, sőt a hétköznapi mozgás, - az ülés, az állás, a fekvés, a járás – minősége, helyessége sokkal nagyobb jelentőségű az életünkben, mint azt mi gondolnánk. Sajnos a növekedéssel, és azzal az életformával, melybe a gyerekeink szocializálódnak a test és vele a mozgás természetes használatát is fokozatosan elfelejtjük. Így fordulhat elő, hogy a hétköznapi mozgásink alkalmazása közben rengeteg energiát veszítünk.

 

Ez testünk egész energiarendszerére rendkívül negatívan hat, s ez a folyamat először mozgásszervi majd egyéb megbetegedések forrása lehet. Ismét meg kell tanulnunk tehát a legalapvetőbb törvényszerűségeket, melyek ahhoz segítenek minket, hogy a napjaink jelentős részében végzett alapmozgásink helyesek legyenek. Hiszen dicséretes, ha valaki többször egy héten eljár valamiféle mozgásos tevékenységet végezni, de hol van ez arányban a napi 24 óra helytelen testtartásaival, mozgásformáinak kártékony hatásaival szemben.
 
Éppen ezért tartom nagyszerűnek a Yo-Jo-Gaku rendszerér, mert elemeinek megtanulásával, törvényszerűségeinek alkalmazásával a hétköznapjaink mozgásformáit tehetjük rendbe, s ezeket természetesen alkalmazhatjuk aztán a sportmozgásokban is, növelve azok hatékonyságát, gyorsaságát, pontosságát!

Az Yo-Jo-Gaku alapállása a faállás! Rajta keresztül tanuljuk meg a testünk arányait, mely a egyensúly és a gravitáció megértésének első lépcsője. Hiszen amikor egyensúlyban állunk, akkor tudjuk a legtöbb izmunkat ellazítani. A laza izom az olyan, mint a bankbetét. Bármikor előveheted és bármire használhatod. Mi alapvetően harcművészek vagyunk, és a mozdulatok tökéletesítésének célja, hogy ezek a mozgások finomodjanak.

Vannak izmaink, melyeket állandóan használnunk, és vannak, melyek az idő folyamán kevés információt kapnak, ezért elgyengülnek. Japánban kísérleteket végeztek egy idősotthonban. A yo-jo-gaku néhány alapgyakorlatának megtanulása és alkalmazása után az idős emberek körében sokkal kevesebb lett az idős korban jellegzetes baleseteknek a száma. Náluk is elsősorban az egyensúly megőrzésével van a baj, melyekért nem a nagy izmok a felelősek. Ha idős korban kicsit kibillen az egyensúly, és a csípőt nem képes visszabillenteni az izomrendszer, a súly átkerül a térdre, a bokára, és kész a baj.

No és mi helyzet, amikor csúszik a talaj? A csúszást követően elrugaszkodunk a talajról, hogy erőt nyerjünk, ha a súlypontunkat előrevisszük, akkor a tartó láb hátul kicsúszik. A Yo-Jo-Gaku logikája szerint nem rugaszkodunk a talajról, hanem „bezárjuk” a testünket. Nem használjuk a hátul maradt lábunkat.

Ebből is látható, hogy a Yo-Jo-Gaku rendszerét nem csupán a harcművészeti technikák fejlesztése kedvéért végezzük, hanem mindig szem előtt tartjuk azt is, hogyan jelenik meg ez a gyakorlat az életünkben. Azt tanuljuk a meg a módszer segítségével, hogy ne heti kétszer két órát mozogjunk, hanem ennek a rendszernek a szellemében töltsük a nap huszonnégy óráját.

Az az információ, az a megkönnyebbülés ugyanis, amit a gerincnek adunk - mondjuk a faállás gyakorlása közben az edzésen -, még nem lesz elég az egész életre. A faállásban megértett és gyakorolt mozdulatokat átvinni a hétköznapokra, ez az igazi életmódváltás. Ha megtanuljuk lazán tartani a testünket, akkor nem használjuk el feleslegesen az energiáinkat.

Nagyon egyszerűen megérthető a módszer jelentősége, ha arra gondolunk, milyen lavinát indít el az ember szervezetében egy olyan apróság, mint a mellkas és a vállak rossz tartása. Amikor a rossz tartás miatt a szervezet nem kap elegendő oxigént, akkor ez egy idő múlva az energiaellátásban is jelentkezik majd. A tisztulás nem tud megvalósulni, a salakanyagok felhalmozódnak, és ez egyenes út a betegségek felé.
 
Ez a folyamat nem máról holnapra alakul. A mostani rossz tartás eredménye majd tíz év múlva fog igazán nagy gondot okozni. Ha valaki megérti ezeket az alapelveket, figyel a megtanult dogokra a hétköznapokban, az nagyon nagy eredményeket érhet el, képes átalakítani a testét, mely nagyon hálás lesz neki ezért. A mozgás univerzális jellegű, ugyanazzal a kézzel simogatunk, amivel ütünk. Ugyanazt a testet használjuk a hétköznapokban, melyet a sportmozgások idején.
 

Szakértőnk az adott témában:
Szilágyi István



Kapcsolódó információk

Cikkek

Az arcdiagnosztika előrejelzései
A helyes testtartás
A test rendezettsége
A testmozgás azonnal hat a génekre
Fogyókúra okosan

       

Események

Spirit Napközistábor 2012. III. turnus
Tanulj meg bánni az energiáiddal!
Spirit Napközistábor 2012. I. turnus
ÚJ ÖNISMERETI PSZICHODRÁMA CSOPORT INDUL DEBRECENBEN!!!!
I. MediBall Országos Bajnokság

Szakértők

Termékek

 
  HIRDETÉS

 
 

   Regisztráció szakértőknek



Szakértői bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó


Elfelejtett jelszó
Regisztráció

 
  HIRDETÉS

 
 

Kiemelt partnerek - Ha információra vágysz...





 
  HIRDETÉS

 
 

Címkék

  HÍD Program HÍD Egészségkártya

 

 

Rólunk        GY.I.K.       Felhasználói feltételek       Impresszum        Kapcsolat        Médiaajánlat        RSS