Hírlevél feliratkozás
Oktatás-iskolák

Az érettség mutatói

érettség, tanulás, iskola, figyelemzavar, gyerek agykontroll

Ha valamely funkció nem megfelelően fejlődik, okkal gyanakodhatunk idegrendszerbeli éretlenségre, vagy veszélyeztetettségére

A tanulás minden ember számára alapszükséglet, amelyet feltétlenül művelni és fejleszteni kell. Tapasztalatok szerint napjainkban egyre több az iskolaéretlen, anyanyelvi készséghiányos, mozgáskoordinációban éretlen vagy gyenge, másrészt a hyperaktív és/vagy figyelemzavaros gyermek.
 
Ha valamely funkció nem megfelelően fejlődik, okkal gyanakodhatunk idegrendszerbeli éretlenségre, diszlexia (olvasászavar), diszgráfia (írászavar) meglétére vagy veszélyeztetettségére, diszfáziára (beszédzavar) vagy fejlődési rendellenességre.

Tapasztalatok alapján a szülők nagy része hiányolja azt a segítséget, amellyel a gyermeke fejlődésében esetlegesen fellépő problémákat felismerheti. Ha ez meg is történik, a megoldásig legtöbbször nem jutnak el, nem találják meg a megfelelő szakembert, a megfelelő terápiát.

A fejlesztő terápiák alapvető célja, hogy a prevencióra fektesse a hangsúlyt, hiszen a veszélyeztető tényezők már óvodás korban jelentkezhetnek. Elengedhetetlen volna már az óvodában megkezdeni a szűrést, hiszen a terápia korai elkezdése megelőzhetné a későbbi tanulási problémák kialakulását, így a veszélyeztetett gyermekek is egyenlő esélyekkel indulhatnának a normál iskolarendszer keretein belül.

Sokat segíthet a helyzet megoldásában az „alapozó mozgásterápia". A terápia lényege, hogy a mozgáskoordináció fejlesztésével az idegrendszeri érést serkenti, valamint preventív céllal felkészít az iskolakezdésre, illetve a meglévő problémákat, részképesség zavarokat (dyslexia, dysgraphia, hyperaktivitást, magatartás zavart, figyelemzavart, enyhe mentális retardációt) orvosol.

Az idegrendszerben kódolt elemi mozgásminták automatizációján keresztül valósul meg a megfelelő idegrendszeri struktúrák fejlődése. Mindez mozgáson keresztül történik, a gyermek rövid időre „kiszabadul" az iskolapadból, bekerül a tornaterembe, ahol speciális fejlesztő eszközök segítségével a probléma mélyéig hatolunk. A csecsemőkori mozgásokon keresztül a koordináció újraépítésével a gyermek egy pszichés érésen keresztül egy magasabb fejlettségi szintre kerül.
 


Írta: Moldván Katalin - Bordiné Ildikó fejlesztőpedagógus információi alapjánSzakértők a témában: Buczkó Judit, Aprajafalva játszóház, Manual Art Művészeti IskolaRovat: Oktatás-Iskolák

 



Kapcsolódó információk

Cikkek

Hogyan tanulnak a babák?
Sikerre születtünk!
Tanulási és magatartási problémák I.
Ha hiperaktív a gyerek
Négy dolog, amelytől az idős elme éles maradhat

       

Események

Spirit Napközistábor 2012. III. turnus
Spirit Napközistábor 2012. II. turnus
Csung Jüan Csikung I. Debrecen
Gyerekagykontroll tanfolyam
Spirit Napközistábor 2012. I. turnus

Szakértők

Termékek

 
  HIRDETÉS

 
 

   Regisztráció szakértőknek



Szakértői bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó


Elfelejtett jelszó
Regisztráció

 
  HIRDETÉS

 
 

Kiemelt partnerek - Ha információra vágysz...





 
  HIRDETÉS

 
 

Címkék

  HÍD Program HÍD Egészségkártya

 

 

Rólunk        GY.I.K.       Felhasználói feltételek       Impresszum        Kapcsolat        Médiaajánlat        RSS