Hírlevél feliratkozás
Oktatás-iskolák

Az érettség mutatói

érettség, tanulás, iskola, figyelemzavar, gyerek agykontroll

Ha valamely funkció nem megfelelően fejlődik, okkal gyanakodhatunk idegrendszerbeli éretlenségre, vagy veszélyeztetettségére

A tanulás minden ember számára alapszükséglet, amelyet feltétlenül művelni és fejleszteni kell. Tapasztalatok szerint napjainkban egyre több az iskolaéretlen, anyanyelvi készséghiányos, mozgáskoordinációban éretlen vagy gyenge, másrészt a hyperaktív és/vagy figyelemzavaros gyermek.
 
Ha valamely funkció nem megfelelően fejlődik, okkal gyanakodhatunk idegrendszerbeli éretlenségre, diszlexia (olvasászavar), diszgráfia (írászavar) meglétére vagy veszélyeztetettségére, diszfáziára (beszédzavar) vagy fejlődési rendellenességre.

Tapasztalatok alapján a szülők nagy része hiányolja azt a segítséget, amellyel a gyermeke fejlődésében esetlegesen fellépő problémákat felismerheti. Ha ez meg is történik, a megoldásig legtöbbször nem jutnak el, nem találják meg a megfelelő szakembert, a megfelelő terápiát.

A fejlesztő terápiák alapvető célja, hogy a prevencióra fektesse a hangsúlyt, hiszen a veszélyeztető tényezők már óvodás korban jelentkezhetnek. Elengedhetetlen volna már az óvodában megkezdeni a szűrést, hiszen a terápia korai elkezdése megelőzhetné a későbbi tanulási problémák kialakulását, így a veszélyeztetett gyermekek is egyenlő esélyekkel indulhatnának a normál iskolarendszer keretein belül.

Sokat segíthet a helyzet megoldásában az „alapozó mozgásterápia". A terápia lényege, hogy a mozgáskoordináció fejlesztésével az idegrendszeri érést serkenti, valamint preventív céllal felkészít az iskolakezdésre, illetve a meglévő problémákat, részképesség zavarokat (dyslexia, dysgraphia, hyperaktivitást, magatartás zavart, figyelemzavart, enyhe mentális retardációt) orvosol.

Az idegrendszerben kódolt elemi mozgásminták automatizációján keresztül valósul meg a megfelelő idegrendszeri struktúrák fejlődése. Mindez mozgáson keresztül történik, a gyermek rövid időre „kiszabadul" az iskolapadból, bekerül a tornaterembe, ahol speciális fejlesztő eszközök segítségével a probléma mélyéig hatolunk. A csecsemőkori mozgásokon keresztül a koordináció újraépítésével a gyermek egy pszichés érésen keresztül egy magasabb fejlettségi szintre kerül.
 


Írta: Moldván Katalin - Bordiné Ildikó fejlesztőpedagógus információi alapjánSzakértők a témában: Buczkó Judit, Aprajafalva játszóház, Manual Art Művészeti IskolaRovat: Oktatás-Iskolák

 



Kapcsolódó információk

Cikkek

Hiperaktív? Fimóta? Egyszerűen; gyerek!
Gyökerek és szárnyak - Gyermeknevelésről másképpen
Erőszak az iskolában!
Ha hiperaktív a gyerek
Tanulási és magatartási problémák I.

       

Események

Csung Jüan Csikung I. Debrecen
Spirit Napközistábor 2012. II. turnus
Gyerekagykontroll tanfolyam
Spirit Napközistábor 2012. I. turnus
Csung Jüan Csikung I.- Nyíregyháza

Szakértők

Termékek

 
  HIRDETÉS

 
 

   Regisztráció szakértőknek



Szakértői bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó


Elfelejtett jelszó
Regisztráció

 
  HIRDETÉS

 
 

Kiemelt partnerek - Ha információra vágysz...





 
  HIRDETÉS

 
 

Címkék

  HÍD Program HÍD Egészségkártya

 

 

Rólunk        GY.I.K.       Felhasználói feltételek       Impresszum        Kapcsolat        Médiaajánlat        RSS