Hírlevél feliratkozás
Táplálkozás

10 élelmiszer a szépségért

étcsokoládé, tea, saláta, hal, paprika, mogyoró, dió, alma, eper, áfonya, mandula, bőr, antioxidánsok, zöldség, gyümölcs, vitaminok, ásványi anyagok

Az antioxidánsokban gazdag fogások hozzájárulnak, hogy egészségesen ragyogj. Mit kell enned és innod, ha ki akarod cselezni az idő múlását?

Az antioxidánsok és a természetes gyulladáscsökkentő anyagok tényleg a fiatalság forrásai – állítja Dr. Nicholas Perricone, a róla elnevezett egészségmegőrző diéta kifejlesztője, aki több könyvet is írt már a táplálkozás és a szépség összefüggéseiről. Lássuk, milyen ételeket ajánl, hogy még sokáig a legjobb formádat hozd!alma

Fekete áfonya

Igen gazdag antioxidánsokban, többek között C- és K-vitamint, illetve magnéziumot is tartalmaz. Júliustól szeptemberig tart a szezonja, de a fagyasztóban bátran tárolj belőle a szűkösebb időszakra!

Eper

Szintén tele van C-vitaminnal, amely nemcsak a megfázásos időszakban a barátod. Tudtad, hogy a bőröd szépségét is befolyásolja, mennyit viszel be belőle? Napi 60 mg az ajánlott mennyiség, de ha az immunrendszerednek támogatásra van szüksége, nyugodtan emelheted akár ezerig is. 10 dkg eper 65 mg-ot tartalmaz.

Alma

Ne hámozd meg! Az alma héjában található kvercetin az egyik legerősebb antioxidáns, amely jelentősen mérsékeli a szabad gyökök kártékony hatását, így például a bőrrák ellen is véd. Rostban sem szűkölködik, ami segíti az emésztést, illetve a teltségérzés hosszabb fenntartását.

Csonthéjasok

Főleg a dió, a mogyoró és a mandula bővelkedik omega-3 zsírsavban, amely nélkülözhetetlen a bőr nedvességtartalmának megőrzéséhez. Az arginin nevű aminosav pedig valóságos zsírégető fegyver.

Chili paprika

A tűzokádást eredményező kapszaicin gyorsítja az anyagcserét és hozzájárul az éhségrohamok megelőzéséhez. Ha bátor vagy és kedveled a csípős ízeket, nyugodtan elfogyaszthatsz egy-két darabot nyersen!

Fejes saláta

Az A-vitamin és a kálium együttese valósággal sugárzóvá teszi a bőrt. Kiváló a nap okozta sérülések regenerálására, a ráncok enyhítésére és megelőzésére, illetve a bőrrák elkerülésére.

Tengeri herkentyűk

A lazac és a tonhal igazi omega-3 bomba, mely kívül és belül egyaránt egészségessé varázsol. Amellett, hogy szépíti a bőrt, az idegrendszerre és ezáltal a gondolkodásra, valamint a memóriára is jó hatással van.

Tea

Minden tea tele van antioxidánsokkal. A zöld változatban található úgynevezett EGCG (epigallokatekin-gallát) képes rá, hogy a haldokló hámsejtekbe életet leheljen, ezért hatását a rákkutatók is vizsgálják.

Vörösbor

A rezervatrol, a cabernet sauvignon antioxidánsa szintén lassítja az öregedést. Naponta 1-1,5 dl elkortyolásával szebbé és egészségesebbé válhatsz, de mindig ügyelj a mértéktartásra!

Az étcsoki csodaszer?

A szívroham és az agyvérzés kockázata is csökkenthető mindennapi étcsokoládé-fogyasztás- sal egy friss ausztrál tanulmány szerint.

Tovább a cikkhez >>

Étcsokoládé

A Kaliforniai Tudományos Akadémia munkatársai kimutatták benne a feniletilamin nevű hangulatjavító anyagot, antioxidáns-tartalma pedig régóta ismert. Nem a képzeleted játszik tehát veled, amikor a csokitól boldogságot érzel! A benne található cukor azonban túlzott fogyasztás esetén káros, így jobban jársz, ha egy táblát több alkalomra osztasz el.

(S. A. V., ehow.com)

Kapcsolódó cikkek:

 



Kapcsolódó információk

Cikkek

Miért éppen a lencse?
Az antioxidáns hadsereg
Népbetegségekkel szelíden
Az arcdiagnosztika előrejelzései
Az étcsoki távol tartja az orvost?

       

Események

Helyi Érték Nap
Ásványbörze Nyíregyháza

Szakértők

Termékek

 
  HIRDETÉS

 
 

   Regisztráció szakértőknek



Szakértői bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó


Elfelejtett jelszó
Regisztráció

 
  HIRDETÉS

 
 

Kiemelt partnerek - Ha információra vágysz...





 
  HIRDETÉS

 
 

Címkék

  HÍD Program HÍD Egészségkártya

 

 

Rólunk        GY.I.K.       Felhasználói feltételek       Impresszum        Kapcsolat        Médiaajánlat        RSS