Hírlevél feliratkozás
Táplálkozás

6 tipp zsírpárnák ellen

táplálkozás, fogyókúra, fogyás, zsír, D-vitamin, étrendkiegészítő, étel, tápanyagok

Szó sincs megvonáson alapuló diétákról vagy éppen őrülten fájdalmas gyakorlatokról. Hat egyszerű tippünket könnyedén betarthatod!

A zsír nem ellenség

A bőröd alatt lévő párnácskákat megértjük, ha annak érzed, az étrendednek viszont mindenképpen tartalmaznia kell ezt a létfontosságú tápanyagot. Az utolsó öt kiló elvesztésére és a jojó-effektus megelőzésére a legjobb a megfelelő zsírsavak egészséges arányú bevitele. Csempészd be a mindennapjaidba a magvakat és a vörös húsokat! Tested kétféle zsírszövetet tartalmaz: fehéret és barnát. Előbbi „gonosz”, utóbbi viszont ezerrel égeti a kalóriát.fogyás

A D-vitamin segít

Az egyesült államokbeli Minnesotai Egyetem kutatásai szerint a D-vitamin hiánya a fogyási folyamat lelassulásához vagy megállásához vezethet: ez a vegyület segíti a leptin nevű hormon termelődését, amely telítettségérzés esetén üzen az agynak.

A tejtermékekben és a tengeri halakban bőségesen megtalálod, de ha úgy gondolod, hogy a táplálkozásod nem elég sokszínű, beszélj háziorvosoddal az étrendkiegészítők nyújtotta lehetőségekről!

Kerülj hangulatba!

A fogyás elhatározásához és véghezviteléhez megfelelő motiváció és kitartás szükséges. Ez nehezen megy, ha te magad negatívan állsz hozzá, esetleg a környezeted hátráltatni próbál benne. Amennyiben a családod vagy a barátaid nem támogatnak eléggé a túlsúly leadásában, ne velük vitasd meg a tapasztalataidat és a diétás tippeket! Keress inkább olyan diétázó vagy sportoló társaságot, amely vevő a témára! Az interneten is könnyen találhatsz ilyet.

Ne jutalmazd magad!

Megérdemelsz egy kis süteményt az edzés után? Tévedés! Persze, nem mindegy, milyen édességről van szó, hiszen léteznek egészségesen elkészített desszertek is. A cukrászdákban kapható finomságokat azonban felejtsd el a futásból hazafelé jövet, hiszen ha ilyesmivel tömöd magad, kárba veszhet az igyekezet, és eredmény hiányában még a mozgástól is elmehet a kedved.

6 fogyasztó nyári étel

Nem kell éheztetned magad, vagy furcsa diétákhoz folyamodnod, ha jól szeretnél kinézni a vízparton!

Tovább a cikkhez >>

Rágd meg az ételt!

Azok, akik legalább negyvenszer átrágnak egy falatot, 12%-kal kevesebbet esznek, mint a tizenötször rágó társaik. Ennek oka, hogy maga az őrlési folyamat csillapítja az éhséget. A tanulság tehát: ne habzsolj, add meg a módját az evésnek!

Cselezd ki a sóvárgást!

Nem véletlen, hogy a vágyakozás leggyakoribb célpontjai éppen a diétagyilkos fogások: a csokoládé, a sütemény, a pizza és a sült krumpli. Ha naponta négy-öt alkalommal étkezel, és a „bűnözést” egészséges keretek közé szorítod – például beéred egy sor csokival egy egész tábla helyett ebéd utáni desszertnek – nem lesz gondod a fogyással és a súlytartással. Amennyiben viszont teljesen megvonod magadtól a kívánt falatokat, könnyen előfordulhat, hogy farkaséhséggel kell számolnod.

(S. A. V.)

Kapcsolódó cikkek:

 



Kapcsolódó információk

Cikkek

A tartós fogyás titka
Só: mennyi kell belőle?
Ami az ételed mögött rejlik I.
Egészséggel 120 évig!
A D-vitamin fontosságáról

       

Események

Helyi Érték Nap
Sebestyén Szilvia makrobiotikus kurzusa újra Debrecenben!

Szakértők

TIENS
termékforgalmazó

Élelmiszerallergia Szaküzlet
termékforgalmazó

Sikerkód Motivációs Tréningek
motivációs tanfolyamok

Ökosziget Biobolt
biobolt, életmódszaküzlet

Egészség Biobolt
biobolt

Termékek

 
  HIRDETÉS

 
 

   Regisztráció szakértőknek



Szakértői bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó


Elfelejtett jelszó
Regisztráció

 
  HIRDETÉS

 
 

Kiemelt partnerek - Ha információra vágysz...





 
  HIRDETÉS

 
 

Címkék

  HÍD Program HÍD Egészségkártya

 

 

Rólunk        GY.I.K.       Felhasználói feltételek       Impresszum        Kapcsolat        Médiaajánlat        RSS