Hírlevél feliratkozás
Táplálkozás

6 tipp zsírpárnák ellen

táplálkozás, fogyókúra, fogyás, zsír, D-vitamin, étrendkiegészítő, étel, tápanyagok

Szó sincs megvonáson alapuló diétákról vagy éppen őrülten fájdalmas gyakorlatokról. Hat egyszerű tippünket könnyedén betarthatod!

A zsír nem ellenség

A bőröd alatt lévő párnácskákat megértjük, ha annak érzed, az étrendednek viszont mindenképpen tartalmaznia kell ezt a létfontosságú tápanyagot. Az utolsó öt kiló elvesztésére és a jojó-effektus megelőzésére a legjobb a megfelelő zsírsavak egészséges arányú bevitele. Csempészd be a mindennapjaidba a magvakat és a vörös húsokat! Tested kétféle zsírszövetet tartalmaz: fehéret és barnát. Előbbi „gonosz”, utóbbi viszont ezerrel égeti a kalóriát.fogyás

A D-vitamin segít

Az egyesült államokbeli Minnesotai Egyetem kutatásai szerint a D-vitamin hiánya a fogyási folyamat lelassulásához vagy megállásához vezethet: ez a vegyület segíti a leptin nevű hormon termelődését, amely telítettségérzés esetén üzen az agynak.

A tejtermékekben és a tengeri halakban bőségesen megtalálod, de ha úgy gondolod, hogy a táplálkozásod nem elég sokszínű, beszélj háziorvosoddal az étrendkiegészítők nyújtotta lehetőségekről!

Kerülj hangulatba!

A fogyás elhatározásához és véghezviteléhez megfelelő motiváció és kitartás szükséges. Ez nehezen megy, ha te magad negatívan állsz hozzá, esetleg a környezeted hátráltatni próbál benne. Amennyiben a családod vagy a barátaid nem támogatnak eléggé a túlsúly leadásában, ne velük vitasd meg a tapasztalataidat és a diétás tippeket! Keress inkább olyan diétázó vagy sportoló társaságot, amely vevő a témára! Az interneten is könnyen találhatsz ilyet.

Ne jutalmazd magad!

Megérdemelsz egy kis süteményt az edzés után? Tévedés! Persze, nem mindegy, milyen édességről van szó, hiszen léteznek egészségesen elkészített desszertek is. A cukrászdákban kapható finomságokat azonban felejtsd el a futásból hazafelé jövet, hiszen ha ilyesmivel tömöd magad, kárba veszhet az igyekezet, és eredmény hiányában még a mozgástól is elmehet a kedved.

6 fogyasztó nyári étel

Nem kell éheztetned magad, vagy furcsa diétákhoz folyamodnod, ha jól szeretnél kinézni a vízparton!

Tovább a cikkhez >>

Rágd meg az ételt!

Azok, akik legalább negyvenszer átrágnak egy falatot, 12%-kal kevesebbet esznek, mint a tizenötször rágó társaik. Ennek oka, hogy maga az őrlési folyamat csillapítja az éhséget. A tanulság tehát: ne habzsolj, add meg a módját az evésnek!

Cselezd ki a sóvárgást!

Nem véletlen, hogy a vágyakozás leggyakoribb célpontjai éppen a diétagyilkos fogások: a csokoládé, a sütemény, a pizza és a sült krumpli. Ha naponta négy-öt alkalommal étkezel, és a „bűnözést” egészséges keretek közé szorítod – például beéred egy sor csokival egy egész tábla helyett ebéd utáni desszertnek – nem lesz gondod a fogyással és a súlytartással. Amennyiben viszont teljesen megvonod magadtól a kívánt falatokat, könnyen előfordulhat, hogy farkaséhséggel kell számolnod.

(S. A. V.)

Kapcsolódó cikkek:

 



Kapcsolódó információk

Cikkek

Beszélgessünk! MI! NŐK! ŐSZINTÉN!
Az étcsoki távol tartja az orvost?
Lazacolaj és egészség
A PH Csoda fogyás
A kávé védhet a bélráktól

       

Események

Helyi Érték Nap
Sebestyén Szilvia makrobiotikus kurzusa újra Debrecenben!

Szakértők

Termékek

 
  HIRDETÉS

 
 

   Regisztráció szakértőknek



Szakértői bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó


Elfelejtett jelszó
Regisztráció

 
  HIRDETÉS

 
 

Kiemelt partnerek - Ha információra vágysz...





 
  HIRDETÉS

 
 

Címkék

  HÍD Program HÍD Egészségkártya

 

 

Rólunk        GY.I.K.       Felhasználói feltételek       Impresszum        Kapcsolat        Médiaajánlat        RSS